18 Temmuz 2024 Perşembe

Pencere

Şarkıları kasetlerden dinlemeyi bırakalı çok oluyor. Bir yüzünün bitiminde çıkan o tok sesi duymayalı da. Bahsettiğim sesi hatırladın mı? Tam olarak böyle mi karşılık buluyor yazıda bilmiyorum ama, muhtemelen öyle olmalı: “tak”. Şimdi ne kadar sessiz sedasız bitiyor şarkılarımız, farkında mısın?
Bir elim kadehte bir elim çenemde öylece durmuş, telefonun ekranına bakıyorum. Aslında son zamanlarda bir şeyi yaptıktan sonra düşünmek gibi bir refleks geliştirmiş olsam da, yine de arada böyle kararsız anlarım olmuyor değil. Cevap vermeli miyim o mesaja, bilmiyorum. Soruya cevap olabilecek iki seçeneğin de içimde ciddi bir ağırlığı var. Arka planında da bir sürü sebebi. Başıma dikiyorum elimdeki kadehi. Sonra usulca bırakıyorum masaya. Kimse fark etmiyor beni. Kadehim tazelenmiyor olsa belki ben bile şüphe edeceğim oradaki varlığımdan. Ama böyle güzel, böyle iyi.
Sonra bir şarkı çalmaya başlıyor bir anda. Kasetlerden dinlediğimiz şarkılardan biri. Ama unutmuşum sözlerini. Şarkıyı da alıp eve gidiyorum. 
Hava çok sıcak. Odanın penceresi açık. Sokağın sessizliğinden, uzaklarda uçuşan kuşların seslerine; oradan da yoldan geçenlerin ayak seslerine karışan konuşmaların, yarım yamalak cümlelerine dek uzanıyor gece. Geçen arabaların gürültüsüyle de uzuyor. Oysa sadece bir pencere. Dilsiz, sessiz. Dinlersen duyabilirsin ancak. Bazen yok sayabilirsin. Hatta bazen oradan gelen sese sinirlenebilirsin. Sonra birden eve getirdiğin şarkı dolabilir o pencereden içeri, bürün sözlerini hatırlatarak. Kalkıp “tak” diye kapatabilirsin. 

3 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Aaa kim gelmiş?

Zelda Capulet dedi ki...

nasıl görmemişim bu blogu diye düşünürken, yıllar sonra yeniden döndüğünüzü farkettim. herkes kaybolurken bunu yapmanız çok güzel <3

Makbule Abalı dedi ki...

Aslında evler anılar ve izlerle doludur da dünyanın karmaşasında insanlar yoğun işler peşindeyken yaşam gailesi sarmışken dört bir yanı, bakar da görmezler.
Yıllar önce yitirdiğimiz GÜLSEN VAROL Öğretmenimizin bloğunu ziyaret etmiştim az önce. "Yapraklar" adıyla aradığım bloğunu bulamadım önce. Sonra benim blogdaki "Gerye Kalan" kitabımla ilgili bölümden ulaştım.
Ne güzel bir rastlantı, orada adınızı gördüm, oysa uzun zamandır yoktunuz. Silmeye elim varmıyor beni. gene öyle olmuş.
Hoş geldiniz. Gülsen Öğretmenimizin anısı bizi buluşturdu. Ne güzel...