5 Nisan 2012 Perşembe

Dondurma

Bir şarkı olamayacak kadar güzel bir bahar akşamıydı ve ben, o gün mevsimin ilk dondurmasını yemiş çocuklar kadar mutluydum. Elimden gelse belki bunu da anlatırdım sana o an, üç noktalı cümleler, "belki"ler ve hiç de gereği yokken birdendire bağlaç olan "de"lerin arasında. Ama yapamadım, biliyorsun.
Ben ancak eski bir şarkı gibi işte, olur da bir gün hatırlayıp mırıldanırsın adımı diye, duruyordum sessizce yanında. Üstelik, tadına doyamamasına rağmen, hemen bitmesin diye azar azar yediği dondurmaları hatırlayan bir çocuk olduğumdan mı nedir, gözlerimi kaldırıp da doya doya bakamıyordum da sana. Sadece gamzesiz bir gülümseme kadar kısa birkaç bakışla uzanabiliyordum gözlerine. Sonra yine düşüyordu gözlerim ellerime.
Hatırlıyorum da, ilkokulda yaptığımız o fasulye deneyinde bu kadar uzun bakmıştım en son, gözlerimi ayırmadan bir şeye. Baktıkça daha garip gelmiş, garip geldikçe daha çok bakmıştım. Şimdi yıllar sonra yine aynı bakışla bakıyordum sanki ellerime. Ellerim boy verip uzanıyordu sonra, çay bardağının ince beline. Seviniyordum. Ve seviyordum dahası.
Kelimeler o gün baharı hissetmiş olsalar da, yazın rahatlığına henüz kavuşamadıkları için belki, bundan bahsedememiştim sana. O ilk dondurmadan sonra "boğazım şişecek mi?" diye beklemek gibiydi bu biraz. Oysa unutmuştum, bir çocuk asla "boğazım şişer mi?" diye düşünmezdi. O yüzden şimdi bütün dondurmalar, sıcak havalardan çok, söylenmemiş sözcükleri hatırlatıyor bana.

6 yorum:

KELİMELER DÜNYASI dedi ki...

bakışlarını kaçırmadan rahat rahat bakmak birine, seviyorsan hele...Dondurma gören çocuk gibi ne sevinirdim şimdi..neyse..

pınar dedi ki...

Benimse boğazım ağrıyor.Henüz dondurma yemedim de.
Olacaksa birşey oluyor sebebsiz de:)

Bir de ne güzel okuyorum yazdıklarını:)

Yazgüneşi dedi ki...

"ELLERE DÜŞÜVEREN GÖZLER"
BU ANLATIM
ÇOK YAKIN GELDİ...
BAKIŞLARIMI YÖNELTECEK YER BULAMADIM MI... BENİM DE HEMEMN ELLERİME DÜŞER GÖZLERİM..
KALEMİNE SAĞLIK GÜZEL KADIN
NEFİSS ANLATMŞSIN
..YİNE..
:)

Ebru dedi ki...

Feci halde boğazım ağrıyorken denk geldi:)

Bir de Tülaycığım çok özledim ben ya seni.

nil dedi ki...

"o gün mevsimin ilk dondurmasını yemiş çocuklar kadar mutluydum"

ama ne mutluluktur o, daha yeni tanık oldum :) ve o tanıklığın yüzümde asılı bıraktığı gülümseyişle okudum, eline sağlık parpalim..

eda dedi ki...

yazin cok etkileyici ve dogru soylemmissin yetiskinler olarak biraz fala mi artik sorumluyuz, ve tedirginiz ?