9 Eylül 2009 Çarşamba

İnsanca yaşamak

Koşarsak yetişiriz sanıyoruz, daha hızlı hareket edersek bitiririz... Ama olmuyor işte, gün bitiyor... Yarım kalmış işlerin arasına sıkışmış, bir yanı eksik insanlar olarak dönüyoruz evlerimize. Bazen insan demeye dilim varmıyor türümüze ya, bir ismi söyler gibi yineliyorum ara sıra. Alelacele ya da özenle hazırlanmış sofralarda, ülkeden haberler alıyoruz, karanlık çökünce. Trafik kazalarını, ufak tefek yangınları aperatif olarak sunuyorlar; felaketleri, terörü ana yemek. Arkası yarın kuşağı gibi, her gün bir başka ayrıntısıyla rengarenk boyanan cinayetleri ise tatlı niyetine. Nasıl alışıyoruz bu ülkede her şeyin normal olabileceğine?
İnsanca yaşayabilmenin açılımını yapabilseydik önce. Kürt, Türk, Laz, Çerkez, Alevi, Sünni, hatta kadın erkek demeden, insanca yaşamanın hakkı olduğunu bilseydi herkes. Zaten bizden çaldığıyla lütfedip bir parça ekmek verdiğinde, yüzüne tükürebilseydi mesela...


8 yorum:

Zeugma dedi ki...

O sofraya oturmayı hiç istemiyorum ben..Aynen dediğin gibi korkunç bir sofra. İyice daralıyorum..
Açılım çıkardılar bir de başımıza.Hiçbir şeyden haberi olmadan kardeşçe yaşamak isteyenleri bile durduk yerde şahlandırıyorlar.Amaç çok belli..
Bizden çaldıklarını yüzüne tükürmek vakti çoktan geldi geçiyor. Tükürmedikçe bu hale geldiler ya zaten...

é L L a dedi ki...

O kadar guzel ifade etmissin ki bazi seyleri, ben bloguma yazmaya cesaret edemedim. cunku yazmaya yeltendigim her dk bogazima bi seyler tikandi. ve aslinda icinde oldugumuz durumu anlatacak kelimeleri bulamadim. icler acisi halimizi karsilik cumleleri bulamadim. senin de iznin olursa bu yazini blogumda yayinlamak istiyorum. benim uzuntuden elim varmiyor, yazmaya, dermanim kesiliveriyor.

Parpali dedi ki...

Senaryoyu yazıyor birileri, diğerleri de gönülden bağlanarak onuyorlar rollerini. Bu nasıl iş anlamak olası değil Zeugma.

Teşekkür ederim é L L a. Tabii memnuniyetle ;)

é L L a dedi ki...

yayinladim tsk ederim..

aysema dedi ki...

Tevfik Fikret gelse yeniden seslense:
"Yiyin efendiler yiyin patlayıncaya, tıksırıncaya kadar yiyin", AMA bize yedirmeyin. Artık bizim karmınız tok palavralara, aldatmalara, size güle güle...

Çok güzel yazmışsın Parpali, yüreğine sağlık...

Saçın da çok yakışmış, gördüm fotografını..

tenkit dedi ki...

Ne kadar doğru tespitlerde bulunmuşsunuz.
Ne kadar kaptırmışız kendimizi günlük yaşamın bitmez döngüsüne ki artık hiçbir "ŞOK ŞOK" haberi, yüzyılın enbilmemnesi haberi, bizleri iddia ettiği kadar etkileyemiyor. Müthiş bir kanıksama yetisi geliştirmişiz.

Emrah Ateş dedi ki...

bu videoyu izledikten sonra sokak çocuklarının hayatını anlatan 10 sayfalk bir öykü yazmıştım.

yarışmaya gönderecek ama du bakalım ne olacak...

Parpali dedi ki...

Okumak isterim Emrah.
Ayrıca iyi şanslar dilerim şimdiden.