29 Kasım 2012 Perşembe

Gökyüzü

Bir suçlu gibi geçiyorum o akşam sokaklardan. Başımı kaldırıp gökyüzüne hiç bakmıyorum bile. Belki de yerinde değil gökyüzü, ne biliyorum? Belki insanların ondan habersizmiş gibi geçip gitmelerinden sıkılmış canı, çekmiş gitmiş başucumuzdan... olamaz mı? Pencereler mesela, belki de şimdi o yüzden böyle sıkı sıkıya kapalı. Sardunyalar renk renk dizilmişken önü sıra, sessiz sedasız kollarını kavuşturmuş oturuyor dört duvar arasında.
Oysa çocuklar dönüyor okuldan. Ve bir kadın, elinde alışveriş poşetleriyle. Abisinin okula gidişini kıskanan bir küçük kız var mesela, heyecanla bekliyor akşam olmasını, boya kalemlerini dağıtarak dört bir köşeye. Sonra perdeler çekiliyor evlerde, ışıklar yanıyor tek tek. Mutfak camlarından, tencere kenarına iki kere vurulan kaşık sesi yayılıyor, sokağın azarlanmış çocuk sessizliğine. Ne garip, gökyüzü hâlâ yok bütün bu olan bitenin içinde.
"Şimdi eve gideceğim" diyorum içimden, "ışığı yakacağım." Bütün gün ne olmuşsa bir bir hatırlayacağım. Kızacağım bazen kendime, bazen utanacağım. Bazense aptal bir gülümsemeyle öyle kalakalacağım. Sonra seni düşüneceğim yine, hiç de gereği yokken. Yüreğim yine bir kuş olup çırpınacak. Koskoca bir gün, başını hiç göğe kaldırmamış birinin göğsünde bir kuş... elbet öyle kanat çırpacak.

8 yorum:

Mahmutun güncesi dedi ki...

Ben bu yazıyı sevdim.Öykü tadında.
''Koskoca bir gün, başını hiç göğe kaldırmamış birinin göğsünde bir kuş...''

laleninbahcesi dedi ki...

Yazıyı okuduğum yerden gökyüzü görünüyor.Bir uçak geçiyor şimdi... Hava bulutlu,yıldız yok ama yazını okuyunca bir başka oldu gökyüzü...

Adsız dedi ki...

Selam. Kimsin bilmiyorum. İsmini solda gördüm gerçi. Ama bu blogu da ilk defa duydum işte. Neyse. Sana güzel şeyler müjdelemeye geldim. Nedir, nasıldır bilmiyorum, ne olacak onu da bilmiyorum. Ama tanımadığım birine güzel dileklerde bulunasım vardı. Birçok blog dolaştım. En sonunda seni buldum. Redd şarkısındaki gibi. Gittim. Bu kadar.

pia_set dedi ki...

Tülaycım yüreğine sağlık...

aysema dedi ki...

İyi ki doğdun Tülay'cığım, tüm güzel dileklerinin gerçekleşmesi dileğiyle sevgilerimi gönderiyorum sana. Yüreğindeki o kuş mutluluk şarkıları fısıldasın kulağına...

safransarı dedi ki...

O yüzdendir herkesin gökyüzünün renginin farklılığı.
Herkes kendi dünyasının tavanını görür hep bakınca. Kimi zaman parçalı bulutlu kimi zaman yağmurlu..
başka türlü bir şey yani.

Emrah Ateş dedi ki...

can'sın.

atomsistem dedi ki...

Merhaba bu tür projeler gerçekten çok güzel. Makalenizi beğendim. Umarım web siteniz beklenen ilgiyi görür

Web Tasarım Firma Sitesi site satın al siteler mobilya