3 Kasım 2008 Pazartesi

Güne gülerek başlayın

Hani böyle yazılar vardır. Güne gülümseyerek başlayın, şunu yapın, bunu yapın, diye öğütlerde bulunan. Bizim ülkede bu durumlara hiç gerek yok. En kötü ihtimalle gülersiniz ağlanacak halinize olur biter.

Nihat Sırdar’ı dinliyordum işe gelirken. Gün içinde gazete okumak gibi bir imkanım olmadığından, genel hatlarıyla gündemden haberdar oluyorum en azından. Kürşat Tüzmen doğalgaz zammı ile ilgili bir açıklama yapmış. Ne demiş peki? “4 aya kadar doğalgaza indirim olur.” Siz de takdir edersiniz ki bu açıklamaya ancak gülünür. Bu bile sizi güldürmeye yetmediyse, şu cümle var mesela. Ankara’da doğalgaz ücretlerini peşin alan yönetim, Botaş’a borçlu. Ve Melih Gökçek açıklama yapıyor: “Botaş’ın alacağı olan 4 milyar YTL’nin yanında, bizim 500 milyon YTL’nin lafı olmaz” Bahsedilen bu açıklamaları yapanların devlet yönetiminde olduğunu, bilmem hatırlatmama gerek var mı?

Az kalsın en gülüncünü unutuyordum. Abdullah Gül’ün, zaten evinde çekeceği cezasını affettiği Erbakan, durumunun kötü olması sebebiyle icra takibini durdurması için, Erdoğan’a ricacı gönderiyor. Sizce de fıkra gibi değil mi? Daha fazla ne kadar aptal yerine koyabilirler bizi, kestiremiyorum ben.

Zaten yeterince gülmüştüm bu haberleri dinlerken ama yetmemiş. Otobüsten inip, ofise doğru yürürken bir turist kafilesi ile karşılaştım. Bir binanın önünde durmuş fotoğraf çekiyorlardı. Neyin fotoğrafını çektiklerini görünce insan ister istemez gülüyor. Çünkü bina Vergi Dairesi binası. Bu binalardan bizim ülkede çok var. Ama o kadar çok olmasına rağmen, yapılması zorunlu şeyler bile ötelendikçe öteleniyor. Bu da bizim ülkenin gerçeği.

Nihayet ofise ulaşabildim bunca komedi öğesi arasında. “Tülay bu paket sana gelmiş” dedi arkadaşım. Yaşasın kitabım gelmiş. Çantamı bile bırakmadan paketi açmaya başladım. O da ne, iki kitap gelmiş? Halbuki ben ikisi arasında seçim yapıp alır diye iki kitap ismi vermiştim. Galeni, yolladığın kitaplar geldi. Güzel bir güne başladım sayende. Evet, güne gülerek başlamak gerek. Çoook teşekkür ederim. Kitap sponsorum olmaya ne dersin? Şaka şaka. Sen de gül diye yazdım. :) Güne gülerek başlayın, demiştim dimi en başta?

Kasım/2008

0 yorum: