1 Kasım 2008 Cumartesi

Nefes alamıyorum

Bugün Cumartesi. Pastırma yazının tam karşılığı bir gün var dışarıda. Ama içim öyle demiyor. Gazetenin sayfalarını çevirdikçe, daha da kararan bir gökyüzü görüyorum ben.

B.Ç.’ye rapor veren Adli Tıp Kurulunda bulunanların daha önce yediği naneler yazılmış. Raporun bu kadar erken verilmiş olması da cabası. Böyle bir raporun altı ila on iki ay arası bir zamanda hazırlanabileceğini yazıyor haberde. Tahliye olduğu gün, yaptığı pişkin açıklamalar geliyor aklıma. Ve onu dışarıda bekleyen kadının rahat tavırları. İkinci kasklı sanık vakası diye bir karikatür de mevcut gazetede. Hüseyin Üzmez’in kaskı, Adli Tıp raporu.

On iki yaşında bir kız çocuğu kaybolmuş okul dönüşü. Ertesi gün cesedi bulunmuş. O yaşta bir kız çocuğu sizce neden öldürülür? Kim bilir nasıl saklıyor kendini, olayın faili. Kim bilir kim çıkacak, nerelerden ne bağlantılar bulunacak?

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Küçükler, kestirdiği 11 ağaç ve dahası genişlettiği kesim alanı için açıklama yapıyor. “Şimdi açıkça meydan okuyorum. Suçsa bu suçu işliyorum. Yakutiye Medresesi ile Lalapaşa arasındaki tüm ağaçları keseceğim. Haydi şimdiden herkes önlem alsın.” Siz bu adamlara ne zaman bu kadar yetki verdiniz? Ama bu konuların da ağaları var tabi. Mesela yurt dışındaki kayıt dışı paraları ülkeye getirtme kapsamında bir af çıkarılması gündemde. Naylon fatura işlerinden dolayı açılan dava, dokunulmazlığının kapısında bekleyen Maliye Bakanımız var mesela. Affedecek kendini. Aman canım, herkesi de Cumhurbaşkanımız affedemez ya. Kendi işlerini kendileri görsünler birazda.

Doğalgaz’a %22,5 zam geldi bugünden itibaren. Televizyonda Rize’yi gösteriyorlar. İki ay önce doğalgaz’a kavuşan Rize’li vatandaş, ”Rize’ye doğalgaz getirdi Başbakanımız. Çok yaşasın! Doğalgaz’a kavuştuk ya, zam da önemli değil.” manasında birşeyler söylüyor. Duyduklarıma inanamıyorum. Gerçekten aklım almıyor. 600 lira parayla ev geçindireceğim diye kendini paralayan insanların, bunca şeyi içlerine sindirmelerine anlam veremiyorum. Nasıl bir ülke olduk biz? Artık nefes alamadığımı hissediyorum. Boğulacak gibi oluyorum…

0 yorum: