22 Temmuz 2010 Perşembe

ve...

Yüzüyorsanız boğulmayın,
içiyorsanız çok için,
seviyorsanız sevişin,
üzülüyorsanız...
yapmayın!
değmiyor.

Küçük İskender




Elindeki hediye paketini dikkatle açmaya çalışmasından anlamalıydım aslında, nasıl bir "deli"yle aynı masada oturduğumu. Çünkü kendimden alışkındım bu duruma. Tiyatro, sinema, konser biletlerini biriktirmek benim için de normaldi. Piyango ve kazı kazan biletlerini de biriktirdiğini öğrendiğimde, ufak çaplı bir şaşkınlık yaşadım ama... Neyse ki çabuk geçti.
Birbirine hiç benzemeyen hikâyelerden arta kalmış, küflü acıları çıkardık ortaya. Yanına da iki bira. Yok... hayır ağlamadık. Üstüne çok ağlanılmış o zamanlara güldük inadına. Aslında kadınlar ağlamayı o kadar sevmezler biliyor musun? Bakma, içlerindekini başka türlü nasıl temizleyeceklerini bilemediklerinde dökerler o yaşları. Diyorum ya, yoksa sevmezler ağlamayı.
Bir şarkının sözlerini kağıttan okur gibi, içimize bakıp bakıp anlattık; geçmişte kalan ama evhamlı insanların, o tedarikli ruh hâliyle hep yanında taşıdığı anıları. Büyük büyük laflar etmeye gerek yoktu, biliyorduk. Birçoğu ayağımızın altında kalmıştı zamanında. Bir o kadarı da ardımızda. Şimdi yeni şeyler söylemek lazımdı. Sırtımızdaki yüklerden arınarak yürümek ve düne gömebilmek için bütün acıları...

6 yorum:

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Sevgili Tülay,
Bu yazını okurken şırıl şırıl akan bir su ve bu suyun sesi geldi hatırıma. Aynı sırıldayan su gibi akıyor yazın. Sevgiler

Elif Gizem dedi ki...

Yine sayfalarında kaybolunulan bir roman tadında... Devamını duyası geliyor insanın...

Sazan dedi ki...

Evrene diyorum, iyilik gönderirsek diyorum, THY diyorum, şişman diyorum...

Herşey için teşekkür ederim, muhteşemdi...

Pijama partisi de diyorum...

Parpali dedi ki...

Bana şişman diyorsun hee :))
Pijama partisine tamam diyorum :)

Dişi Geyik dedi ki...

Bir zamanlar çok acıtanlar bugün de aynı şiddetle acıtsalardı sanırım kimse yaşayamazdı bu dünyada.Şu an ki duygu durumumu Küçük İskender'e ait olan dizelerden daha iyi anlatabilecek birşey olamaz.Üzülüyorum hemde çok ama yapmayım , en iyisi yapmayım bunu kendime .

Parpali dedi ki...

Sadece dili söylememeli... İçi de inanmalı insanın. Derinden...