31 Aralık 2009 Perşembe

Yeni yıl

Bir otobüs durağında, uzun zamandır beklemekteyim. Ya çok erken gelmişim, yahut bir o kadar geç. Az ilerideki yaya geçidinin, tek ayağı havada çocuk resimleri üzerinden geçen insanları izliyor, güç almaya çalışıyorum onlardan. Herkes bir şekilde yaşıyor işte, diyorum kendime. Bir çıkar yol bulunuyor.
Hava birazcık bulutlu. Kendini bir türlü unutturmayan o yalnızlık duygusundan arınarak, ılık ılık esen rüzgarla ferahlatmaya çalışıyorum içimi. Sokakta oynamanın tadına varabilen, yaygaracı birkaç çocuğun bağırış seslerini dinliyor, tam karşımda duran, eski, yıkık telefon kulübesine bakınıyorum. Bir yerde olmalı elbet. Mutlaka bir yere saklanmış olmalı. Ama ne hikmetse, geçip giden şu koca senede de bulunamadı...

(Siz bu satırları okurken, ben Van'a doğru yola çıkmış olacağım. Dilerim mutlu başlar bu yıl. Ve öyle devam eder.)

Not:
Yağmur kız...
mavi bir gökyüzünde, kocaman beyaz bulutlar dolanırken, içimizi ısıtan aralık güneşi...
Doğum günün kutlu olsun. Çok çok mutlu ol, olur mu?

5 yorum:

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Tüm kitabı sevenlerin olduğu gibi, herşey yeni yılda gönlünüzce olsun

Zeugma dedi ki...

Yeni yıl senin ve ülkemiz için bütün güzellikleri beraberinde getirsin..

Sevgilerimle...

laleninbahcesi dedi ki...

yeni yılın kutlu olsun Tülaycım.

Van hep gitmrk istediğim bir yer. Van'da bir kahvaltı etmezsem gözüm açık gider valla.

Sevgilerimle

Sezercan Keleş dedi ki...

insanı huzursuz bırakan o havayı temizleyen zihinle donanmış insanlarla karşılaşman dileğiyle iyi seneler ablacım.

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Sırayla biriktirdiğim yazılarını okuyorum. Her biri diğerinden güzel anlatılar, yüreği titreten yaşamı anlatıları...

Burada takıldım kaldım. Yağmur kız da aynı dilekleri senin için diliyordur. Şimdilik bilinçsiz de olsa...

Van yolculuğun umarım iyi geçmiştir. Merakla izlenimlerini bekliyoruz.

Yeni yılda tüm güzelliklerle buluşman dileğiyle...